
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|---|
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() |

VOORBEREIDING INLEEFREIS JULI
Er vinden een tweetal vergaderingen plaats in september en oktober:
-
infovergadering, met daarna tijd om na te denken voor je definitief beslist.
-
vergadering planning: wie meegaat, komt nog eens samen, om tegelijk het vliegtuigticket en het logement te boeken, en het bespreken van de infobrochure. De planning voor de weken ter plaatse wordt ook opgemaakt.
In het voorjaar (ten laatste begin mei) komen we nogmaals samen, om een visum aan te vragen en alle administratieve rompslomp in orde te brengen. Ook inhoudelijk krijgt de inleefreis meer vorm.
Vaak krijgen we de vraag wat er kan verzameld en meegedaan worden in de bagage om daar aan de kinderen uit te delen.
Denk er aan dat, als je iets uitdeelt, ALLE kinderen van de school er baat bij hebben, en kies niet enkel een paar kinderen uit. Je kan anderen niet uitsluiten.
Wij stellen dan twee opties voor:
-
Doe een kleine fundraising in België (vb. verkoop snoep, enz...) en koop ter plaatse materiaal dat ze in klas kunnen gebruiken. Dolly zal je daar graag bij adviseren.
-
Doe iets mee waar alle kinderen van de school baat bij hebben, vb. balpennen, vele paren witte sokken, kinderondergoed, BH's voor de meisjes van de middelbare schoool... Dat kan per klas worden uitgedeeld, naargelang de hoeveelheid.
-
Andere ideeën altijd welkom...
Denk er aan: de douane in Nairobi of Mombasa is heel streng. Van zodra ze zien dat je veel mee hebt van 'hetzelfde' beschuldigen ze je dat je het meehebt om te verkopen en zouden ze taksen kunnen vragen. Ze zijn echter vaak al content met een kleine gift uit je valies, vb. wat balpennen, twee BH`s... Stel dat niet zelf voor, ze zullen het zelf wel vragen ;-)
Verdeel ook al je 'giften' over je 4 valiezen.
